خیلی‌ها تصور می‌کنند فیلم «سگ‌های انباری» (Reservoir Dogs) اولین فیلم کوئنتین تارانتینو است، اما طرفداران پر‌و‌پا‌قرص این کارگردان محبوب می‌دانند که اولین ساخته او فیلمی است به نام «تولد بهترین دوستم» (My Best Friend's Birthday).

 
اولین فیلم آقای تارانتینو بر روی یوتیوب


این فیلم 70 دقیقه‌ای، که در حال حاضر تنها یک نسخه 36 دقیقه‌ای از آن باقی مانده است، درباره مردی به نام کلارنس (با بازی تارانتینو) است که سعی می‌کند دوستش، میکی، را در روز تولدش غافلگیر کند.

کوئنتین تارانتینو این کمدی سیاه و سفید را در سال 1987، زمانی که در یک فروشگاه فیلم در منهتن بیچ کالیفرنیا کار می‌کرد، ساخت و علاوه بر همکاری در نوشتن فیلمنامه، به عنوان تهیه‌کننده، تدوینگر و یکی از نقش‌آفرینان فیلم هم ایفای نقش کرد. متاسفانه در یک حادثه آتش‌سوزی، بخش زیادی از این فیلم از بین رفت و هرگز اکران نشد، اما هنوز بخش‌های باقیمانده از آن روی یوتیوب موجود است.

به نقل از ایندی‌وایر، اولین اثر تارانتینو، به صورت ۱۶ میلی‌متری فیلمبرداری و با سرمایه‌ای نزدیک به ۵۰۰۰ دلار ساخته شده است. آتش‌سوزی در مراحل پس از تولید اتفاق افتاد که بخش‌های باقی‌مانده، پس از به شهرت رسیدن تارانتینو در جشنواره‌های جهانی به نمایش درآمد. در این بخش‌ها، ارجاعاتی به الویس پریسلی و راد استورات وجود دارد و بخش‌هایی از گفتگوهای این فیلم، به فیلمنامه «عاشقانه واقعی» تونی اسکات که تارانتینو آن را نوشته بود راه پیدا کرد.